top of page
  • Writer's pictureHenna Julkunen

Onnellisuudesta

Updated: Jun 7, 2020







"Mikä tekee sut onnelliseksi?"


Mun kaveri kysyi multa sitä tällä viikolla. Lähetin vastaukseksi kuvan suklaapalasta, jota olin juuri haukkaamassa. Aloin samantien sen jälkeen miettimään muita arkisia asioita, jotka saavat mut hymyilemään. Listasin saman tien sen kummempia miettimättä ainakin kymmenen asiaa.

Ihmiset tavoittelevat elämässä onnellisuutta. En tiedä sanoisinko tällä hetkellä olevani onnellinen. Jotenkin tuntuu, että pitäisi olla tyytyväinen elämäntilanteeseen ollaakseen onnellinen ja rehellisesti sanottuna koen olevani tällä hetkellä aika hukassa. En tiedä, missä olen ensi syksynä. En tiedä mitään mun tulevaisuudesta ja elän varmaan koko lukion stressaavinta aikaa, kun kirjoitukset pukkaa päälle. Samaan aikaan olen helpottunut siitä, että lukuloma alkaa ensi viikolla, vaikka toisaalta ajatus aiheuttaa vähän ahdistusta - nyt viimeistään pitää ottaa kirjoitusten lähestyminen tosissaan ja jaksaa vielä opiskella nämä viimeiset viikot.

Olen ehkä onnekas ja on monia asioita, jotka tekevät mut onnelliseksi. Ehkä onnellisuus kuitenkin onkin just sitä, että on niitä pieniä hetkiä, jotka pitkin arkea tuovat hymyn huulille...


Hyvä ruoka (suklaa), auringonnousut ja auringonlaskut, tähdet, iltaset ajelut, matkustaminen, muistot ja kokemukset, ihmiset mun ympärillä, mun kaverit, söpöt koirat kaduilla ja lenkkipoluilla, koiravideot instagramissa, kahvin tuoksu, kun löytää uuden lempibiisin, lentokenttien lähtöportit ja tuloaulat, joissa ihmiset odottavat maailmalta palaavia läheisiään, aaltojen kohina, takkatuli, kynttilät, ruoan tuoksu, lämpimät suihkut, puhtaat lakanat, unelmat, iltatee, päiväunet, kiireettömät aamupalat, auringonpaiste, lämmin kesätuuli, paperivalokuvat...Ja tässä on vasta kourallinen...

6 views0 comments

Recent Posts

See All

LEVOTON MIELI

Tuntuu vaikealta luottaa siihen, että on menossa oikeaan suuntaan. Tunnen olevani liian kärsimätön antaakseni elämän tapahtua omalla painollaan. On kiire elää ja kokea, vaikka elämä tapahtuu tässä ja

IHANAN TAVALLINEN

Voitaisiinko alkaa ihannoimaan tavallisuutta? Kaikkea ei tarvitsisi enää saada ja saavuttaa, olisi tarpeeksi elää ihan tavallista elämää. Riittämättömyyden tunteen kanssa kamppailu ei tässä yhteiskunn

IHMISTEN SUHTAUTUMINEN TERAPIAAN

”Mä käyn terapiassa.” Millaisia vastauksia tämän ääneen sanominen on mulle antanut? ”Ni minkä takia sä käyt fyssarilla?” ”Eiku siis käyn psykoterapiassa.” ”Hui.” ** ”Ai säki, hei nii mäkI!” ** ”Ei vit

bottom of page